Τρόποι εξυπηρέτησης συνταξιούχων
Στα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ ανά την επικράτεια όπου μπορεί κανείς να τα αναζητήσει και μέσα απο την υπηρεσία "Μάθε που ανήκεις" και πληκτρολογώντας τον τκ της περιοχής του τον το τοπικό ΕΦΚΑ,καθιερώνεται ο θεσμός του Υπαλλήλου Υποδοχής και του Υπαλλήλου Ροής που ήδη αποτελεί πραγματικότητα σε 27 υποκαταστήματα σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη και θα υποστηριχθεί σε πρώτη φάση από 126 υπαλλήλους.
Ο υπάλληλος υποδοχής -που βρίσκεται στην είσοδο του υποκαταστήματος του ΕΦΚΑ σε περίπτωση που κάποιος δεν έχει κλείσει ηλεκτρονικό ραντεβού-μπορεί να του κλείσει ραντεβού ή και σε κάποιες περιπτώσεις (ΑμέΑ, έγκυες, ηλικιωμένοι) να τον βοηθήσει να εξυπηρετηθεί επι τόπου. Καθοδηγούν τους ασφαλισμένους σε ποιό τμήμα πρέπει να πάνε και ενημερώνουν και εκπαιδεύουν τους πολίτες για τις παρεχόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του φορέα και για το κλείσιμο των ραντεβού ηλεκτρονικά μέσω της σχετικής πλατφόρμας.
Ο υπάλληλος ροής βοηθά και κατευθύνει τους ασφαλισμένους στο αρμόδιο τμήμα και ενημερώνει για τα απαιτούμενα για κάθε υπηρεσία δικαιολογητικά καθώς επίσης συνδράμει στον έλεγχο της πληρότητάς τους. Ετσι ο πολίτης ξέρει που ακριβώς πρέπει να απευθυνθεί.
Έτσι συνοψίζοντας υπάρχουν πλέον οι κάτωθι τρόποι εξυπηρέτησης του πολίτης στις συναλλαγές του με τον ΕΦΚΑ
- Τα υποκαταστήματα του ΕΦΚΑ ανά την επικράτεια, όπου διεκπεραιώνουν όλες τις ανάγκες των πολιτών και με την τοποθέτηση υπαλλήλων ροής και υποδοχής κυρίως στα πιο πολυσύχναστα υποκαταστήματα.
- Υπάρχει η δυνατότητα των ηλεκτρονικών ραντεβού μέσω της Ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ
- Το τηλεφωνικό κέντρο του ΕΦΚΑ 1555 που λειτουργεί δωρεάν 24ωρες 7 ημέρες την εβδομάδα
- Η δυνατότητα διεκπεραίωσης των συναλλαγών του ΕΦΚΑ μέσα από τα ΚΕΠ
- Το ψηφιακό δωμάτιο επικοινωνίας που αφορά κυρίως πολίτες που έχουν υποβάλλει το συνταξιοδοτικό τους αίτημα, αλλά και όποιον πρόκειται να βγει στην σύνταξη και βρίσκεται στην Ιστοσελίδα του e ΕΦΚΑ, και έχει σχετικά αιτήματα, ερωτήματα κλπ
- Το σύστημα απομακρυσμένης επικοινωνίας my EFKALive που απευθύνεται σε κατοίκους ορεινών, νησιωτικών, και απομακρυσμένων περιοχών.
-Η Ιστοσελίδα του e ΕΦΚΑ όπου ο κάθε ασφαλισμένος ενημερώνεται αλλά και βρίσκει τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες προκειμένου να υποβάλλει τα αιτήματά του και να εξυπηρετηθεί, καθώς και έντυπα προς συμπλήρωση για τις διάφορες υπηρεσίες /τμήματα που κάθε φορά απαιτούνται.